Δευτέρα 6 Δεκεμβρίου 2010

αυτό που ονειρεύομαι ...

Οκαταρινέτα: ... ξέρεις Μπελατσιτσίξ ποιό είναι το πιο μεγάλο μου όνειρο ;

Μπελατσιτσίξ: ... φαντάζομαι το να διατηρήσεις τη δουλειά σου, έστω και με μειωμένο μισθό, έστω και με περισσότερες μέρες και ώρες εργασίας, έστω και σε συνθήκες δουλοπαροικίας ...

Οκαταρινέτα: ... θα μπορούσε ... ίσως και να έπρεπε ... να είναι αυτό το μεγαλύτερο, το πιο άπιαστο απ' τα όνειρά μου ... όμως δεν είναι ... υπάρχει κάτι άλλο ... πιο μεγάλο, πιο απρόσιτο, πιο μακρινό ... που αν και τόσο μακρινό, σε δελεάζει ... και θες τώρα να τ' αγγιξεις, να τ' ακουμπήσεις ... στην ακρούλα ... να, τόσο δα ...

Μπελατσιτσίξ: ... αρχίζω και ανησυχώ ... για να βάζεις εσύ πάνω από τη διατήρηση της δουλειάς σου κάτι άλλο ... μήπως συμβαίνει κάτι και μου το κρύβεις ; ... μήπως έχεις κάποιο πρόβλημα προσωπικό ; ... μήπως η υγεία σου έχει κλονιστεί ; ... εδώ που τα λέμε όλων μας η υγεία, όπως και τα νεύρα, είναι κάπως κλονισμένη με τα όσα συμβαίνουν γύρω μας ... ή μήπως ; ... το βρήκα ... μην μου πεις ότι την χάνουμε ; ... πόσο καιρό το ήξερες και μου τό 'κρυβες ; ... πες μου αμέσως ...

Οκαταρινέτα: ... καλά, καλά Μπελατσιτσίξ ... πώς κάνεις έτσι ; ... μα για ποιά μιλάς ;

Μπελατσιτσίξ: ... για την ... Πατρίδα ... πες μου ... την διαμελήσανε ; την ξεπουλήσανε κομμάτι - κομμάτι ; ... ή μήπως πάλι χονδρικοίς ; ...

Οκαταρινέτα: ... όχι καλέ ... η Πατρίδα είναι για την ώρα στη θέση της ... αν και δεν την βλέπω για πολύ ... άλλο είναι το μεγάλο μου όνειρο ...

Μπελατσιτσίξ: ... ε, πες το χρυσόστομε, και μ' έσκασες ...

Οκαταρινέτα: ... ονειρεύομαι την ένδοξη εκείνη μέρα που οι δυνάμεις του Άξονα κατοχής θα εγκαταλείπουν ντροπιασμένες και με σκυμένο το κεφάλι την χώρα ... που ο λαός θα ξεσπά σε πανηγυρισμούς κι ο ένας θ' αγκαλιάζει ευτυχισμένος τον άλλο ... που η κυβέρνηση των κατοχικών ανδρείκελων θα πέφτει υπό το βάρος της προδοσίας της ...

Μπελατσιτσίξ: ... καλά, καλά ... αυτά μας τά 'παν κι άλλοι ... το '44 ... και μετά ακολούθησε η συμφωνία της Βάρκιζας κι ο εμφύλιος ... και καλύφτηκε, έτσι, ώραία και καλά, το ρήμαγμα του τόπου από φίλους και εχθρούς ...

Οκαταρινέτα: ... όχι ... δεν μιλάω για τον Άξονα του Χίτλερ ... θα μου πεις τριμερής ήταν κι αυτός ... άνθρωπος είσαι μπερδεύτηκες ... για τον τριμερή σημερινό Άξονα σου μιλώ ... για το ΔουΝουΤού και τους υποτιθέμενους άλλους δύο κυριάρχους του κόσμου ... αυτούς ονειρεύομαι να γκρεμίσουμε ... αυτούς και τα ανδρείκελά τους ...

Μπελατσιτσίξ: ... μα είναι σκέψεις αυτές, Οκαταρινέτα ; ... είναι ρεαλισμός αυτός ; ... όχι, σε ρωτώ ; ... πού θα πάμε χωρίς το ΔουΝουΤού ; ... που πας ξυπόλυτος στ' αγκάθια, κύριε ; ... χωρίς δανεικά ; ... χωρίς φίλους ; ... πώς θα πληρώσεις τις τρέχουσες υποχρεώσεις σου ; ...

Οκαταρινέτα: ... καλά ... τα ίδια έλεγε κι ο Τσολάκογλου ... πως πήγε με τα νερά των ισχυρών του καιρού του για να σώσει τη χώρα ... έστω ... τη διαμελισμένη χώρα ...

Μπελατσιτσίξ: ... ε, και ; ... δεν την έσωσε ; ... όχι ; ...